Business Event Buren

Verkiezing Burense ondernemer van het jaar

  • Home
  • Verkiezing
    • Historie
  • Nominatie
  • Partners
  • Foto’s 2019
    • Foto’s 2018
    • Foto’s 2017
    • Foto’s 2016
    • Foto’s 2015
  • Video’s 2019
    • Video’s 2018
    • Video’s 2017
    • Video’s 2016
  • Contact

Van Oort Eck en Wiel (genomineerd in 2015)

Van Oort Eck en Wiel verzorgt transport, opslag en verhuizingen voor bedrijven en particulieren en verhuren ze bestel- en vrachtauto’s. Simon van Oort en Franklin Roodnat vertellen dat het momenteel bijzonder druk is in het bedrijf, ondanks de vakantieperiode.

Simon: “Ons bedrijf bestaat al sinds 1960 en is destijds gestart als transportbedrijf voor steenfabrieken. Inmiddels houdt het bedrijf zich nog wel bezig met transport, maar is volledig gericht op het leveren van producten waarbij we extra service aan onze klanten kunnen leveren. Zo brengen wij niet alleen goederen van a naar b, maar verzorgen alle logistieke handelingen daar om heen. Wij zien onszelf als verlengstuk van de klant. Maar als de klant het transport zelf wil doen dan verhuren wij hem verschillende types voertuigen voor korte of langere tijd, eventueel incl. chauffeur.”

Franklin vult aan: “We hebben ±200 mensen in dienst en ±300 voertuigen voor onze klanten klaar staan. Niet alleen door heel Nederland, we hebben ook een vestiging in België. Bij voorkeur doen we alles in eigen beheer. Zo verzorgt Van Oort Autogroep voor onderhoud en reparatie van onze voertuigen en Van Oort Vastgoed voor het beheer van onze panden. Ook ontwikkelen we alle automatisering zelf. Er zijn wel standaard softwarepakketten voor bijvoorbeeld fleetmanagement, maar wij laten het liever op maat maken. Onze chauffeurs beschikken allemaal over een smartphone met onze eigen app erop waarop alles geregistreerd wordt. Doordat we zoveel mogelijk selfsupporting zijn, kunnen  we de kwaliteit van onze diensten zo goed mogelijk waarborgen.”

Extra service als wapen tegen concurrentie

De service van Van Oort gaat verder dan menig concurrent. Dat begint al bij de ontvangst van de goederen.

Frankin: “Soms worden bij ons goederen gelost waar totaal geen beschrijving zit. Laatst werd er een vrachtwagen met meubels gelost zonder type aanduiding of uiteindelijk leveradres. Wij lopen dan alles na. Heeft onze klant geleverd gekregen wat hij besteld heeft? Is alles in goede staat? Waar moet het geleverd worden? Wij pakken al die vragen op en zorgen dat het geleverd wordt op de juiste plaats en op de juiste tijd. Dat hoort standaard bij onze service.”

Simon: “Wij leveren ook alle diensten er omheen. Onze chauffeurs zetten een pakket niet zo maar voor een deur neer. Zij pakken het uit, zetten het op de gewenste plaats en nemen het verpakkingsmateriaal of de oude spullen mee. En moet er instructie gegeven worden bij het product wat geleverd wordt, dan doen we dat ook. Dat maakt ons onderscheiden ten opzichte van onze concurrenten.”

Niet zo maar chauffeurs

Franklin: “Wij hebben geen standaard chauffeurs in dienst. Iedereen kan rijden, maar wij zoeken mensen die de juiste instelling hebben en service+ kunnen leveren. Ze moeten goed kunnen communiceren met onze klanten., zowel de klant waarvoor we het transport verzorgen als met de mensen waar we het afleveren. De opleiding verzorgen wij zelf, als mensen bij ons in dienst komen dan beginnen ze vaak als bijrijder en krijgen dan een mentor-chauffeur mee. Deze periode duurt vaak 2 tot 3 jaar voordat ze zelf als chauffeur op pad mogen gaan.”

Simon: “Onze mensen zijn belangrijker dan onze voertuigen. Wij besteden daar buitengewoon veel tijd aan. Zo zoeken wij ook altijd koppels bij elkaar die het goed met elkaar kunnen vinden. Ze gaan samen hele dagen op pad, dus er moet wel een klik zijn. Het personeelsverloop is heel laag, we hebben veel mensen bij ons werken die 25 tot 40 jaar in dienst zijn. Die noemen we onze ‘gouden oortjes’.

Toekomst

Van Oort blijft ook in de toekomst volop investeren in service en kwaliteit om de concurrentie voor te blijven. Er wordt ook voorzichtig gekeken naar uitbreiding naar Duitsland.

Franklin: “We krijgen steeds meer vragen uit Duitsland. Daar verwachten ze steeds meer service van transportbedrijven en zien hoe wij dat doen hier in Nederland. Klanten genoeg die dat ook willen, daarom denken we er nu over na om ook in Duitsland een vestiging op te zetten.”

Dit delen:

  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend)

Facebook

Facebook

Nieuws

Dit zijn de genomineerden voor de prijs Burense Ondernemer van 2019

Ecoboerderij de Haan is de Burense Ondernemer van 2018!

Stem op de Burense Ondernemer van 2018

Copyright © 2021 · Webdesign Spijker & Co, Buren