
Karin Balfoort komt uit een echte ondernemersfamilie. Zij heeft eerst een detacheringsbedrijf gehad en toen de crisis echt toesloeg wilde ze starten met iets anders. In 2010 is ze daarom begonnen met een webshop in woonaccessoires en mode: www.GewoonbijKaatje.nl.
Al snel leerde Karin dat mensen meer behoefte hadden om de producten ook in het echt te zien en te voelen. Daarom werd er in 2011 een winkel geopend in het centrum van Buren. Dat bleek een doorslaand succes te zijn. Continu staan er drie medewerkers in de winkel en de omloopsnelheid van de producten is er erg hoog. In 2013 is de winkel vergroot in Buren door er extra ruimtes bij te betrekken en is de winkel zich meer toe gaan leggen op mode.
Toeristische ondersteuning
Karin heeft destijds bewust voor Buren gekozen. Buren is toeristisch en de sfeer die het stadje uitstraalt past precies bij onze winkel. De combinatie met andere winkeliers en horeca gelegenheden maakt het dat mensen van heinde en verre graag even langskomen. Ze maken er dan ook echt een uitje van. Karin: “Wij willen er graag voor zorgen dat mensen een fijn gevoel overhouden aan het bezoek. Als ze bij ons niet kunnen slagen, dan verwijs ik ze net zo graag door naar andere winkels in Buren. En als Toeristen Informatie Buren gesloten is dan helpen we ze ook graag verder met route-informatie en wijzen ze op de mooie locaties in Buren.”
[layerslider id=”4″]
Het inzetten van Facebook is zeer succesvol voor haar onderneming. Via Facebook bereikt ze veel nieuwe klanten en houdt ze contact met de bestaande klanten. Karin: “Elke dag plaats ik een update op onze Facebookpagina en als ik dat niet ’s morgens vroeg al doe dan krijg ik al reacties van mensen of het wel goed met mij gaat. De Facebookpagina heeft inmiddels al zo’n 5.000 volgers. Een bericht dat aanslaat bereikt soms wel 50.000 mensen. Daar kun je niet tegen op adverteren.”
Vriendinnenavond
Een andere succesformule zijn de speciale vriendinnenavonden. Kleine groepen vriendinnen kunnen een hele avond bij ons boeken. Vooraf gaan ze bijvoorbeeld lekker eten bij onze overburen en daarna worden ze als speciale gasten verwelkomt in de winkel. Karin: “De sfeer tijdens zo’n avond is altijd supergezellig. Doordat we alleen open zijn voor die groep kunnen we extra uitleg en aandacht geven aan de klanten. Vaak organiseren onze klanten als ze eenmaal geweest zijn zelf zo’n vriendinnenavond bij ons. Het is zelfs zo dat we een keer een stop hebben gezet op de avonden omdat alles volgeboekt stond.”
Winkel in Beesd
In 2015 is in Beesd een tweede winkel geopend met hetzelfde concept als in Buren. Karin houdt het bij twee winkels en een webshop. Karin: “Ik vind het belangrijk dat mijn klanten overal met dezelfde betrokkenheid en enthousiasme geholpen worden. De unieke sfeer die wij bieden moet gewaarborgd worden, daarom vind ik groei qua winkellocaties niet belangrijk. Ik investeer liever in het unieke karakter van mijn winkels en producten.”
Eigen label
Karin vertelt verder: “Zo zijn we dit jaar ook gestart met ons eigen label Made by Kaatje. Onder ons eigen label hebben we een prachtige lijn riemen van 100% Nederlands leer ontwikkeld. Deze worden niet alleen via ons verkocht, de riemen liggen al in tal van andere winkels verspreidt over heel Nederland. En wij ontwikkelen op dit moment ook een eigen tasjes lijn.”
Toekomst
Karin gaat zich nu vooral toeleggen op het uitbreiden van de webshop en het eigen label. Ook de winkels zijn continue een punt van aandacht. D.m.v. enquetes en reacties wordt de productlijn continue aangepast aan de wensen van de klant.